Coca Cola is een merk dat immens populair is en wereldwijd cool gevonden wordt. Miljoenen mensen over de hele wereld genieten dagelijks van hun dranken. Het begon allemaal in 1886 en inmiddels zijn er in Nederland maar liefst 18 merken op de markt gebracht, variërend van frisdranken en waters tot sappen en energiedranken. Er gaat toch niets boven een koud glas Coca-Cola in de zomer? Hetzelfde geldt voor het sneakermerk Converse. Het merk is in 1908 opgericht en de klassieke All Stars gympen staan in zo’n beetje iedere kledingkast en maken iedere outfit leuk! Deze twee merken hebben de handen nu ineen geslagen en brengen een exclusieve sneakercollectie uit. Daar worden wij toch blij van?!
Coca-Cola Converse gympen
De klassieke branding van Coca-Cola wordt door de samenwerking samengebracht met de coolheid van de modieuze Converse sneakers. Het resultaat zijn geniale gympen. Met deze sneakers ben je een uithangbord voor Coca-Cola, maar dan wel op een stylish en kleurrijke manier.
Robbie Fieg is de man achter dit initiatief, hij heeft beide merken gekoppeld. Aan hem hebben we deze geweldige samenwerking dus te danken. Hij is de designer van streetwear label KITH. Ronnie Fieg heeft al eerder de handen ineen geslagen met topmerken als New Balance, Nike en Filling Pieces. Daar kan deze nieuwe samenwerking nu aan worden toegevoegd. Het samenbrengen van Coca-Cola en Converse was een flinke uitdaging, maar het resultaat mag er zeker zijn!
De collectie
Voor deze limited collectie is denim in verschillende kleuren gebruikt. De verschillende kleuren vertegenwoordigen elk een land met taal. De keuze is hierbij gevallen op de Verenigde Staten, China, Rusland en Frankrijk. Landen die allemaal enorm iconisch zijn voor de wereld en staan centraal in de schoenenlijn. Ze zijn stuk voor stuk bepalend voor de hele wereld.
Van daaruit zijn ook de kleuren voor de gympen ontstaan. Wit voor Amerika, rood voor China, blauw voor Rusland en geel voor Frankrijk. Op elke sneaker is het logo van Coca-Cola groots geborduurd in contrasterende kleuren én in de taal van het desbetreffende land. Dit allemaal zit bovenop de iconische Chuck Taylor 1970 zool. Aan de zijkant van de zool en achterkant van de schoen worden de merknamen Allstars en KITH weergegeven. Naast de branding heeft elk paar aan de onderkant van de zool een doorschijnende groene zool die de meer gedempte kleuren verlevendigt en de streetstyle look helemaal compleet maakt. Deze exclusieve sneakers zijn een statement aan jouw voeten!
Ben jij een frisdrank en sneaker fanaat? Dan mogen deze schoenen mogen absoluut niet in jouw kast ontbreken. De limited edition All Stars zijn vanaf vrijdag 17 augustus te koop op kith.com en verkrijgbaar in alle Kith winkels.